En god gjest kommer ubuden

fredag, august 19, 2005

Soul Survivor 2005 :-)

Nå e det någen dager siden me kom hjem fra England, så då e det vel på tide me ein post om Soul Survivor.
Det va bare utrolig fantastisk å få være me på det!!! Eg tror nok ikkje det va mange som reiste hjem derfra uten å ha blitt utfordra og forandra.
Eg møtte hvertfall Gud!

På torsdagen utfordra de oss te å leve 100 % for Gud, og då gikk eg fram for å sei te Gud at eg meinte det seriøst. Det e når Gud har sitte i førersetet i "the car of my life" det blir spennede å leve! Men eg ska innrømme at det kan være vanskelig å stole på Gud...
Ofte tenke eg at Gud kan vel ikkje bruke lille meg. Men på Soul fikk eg erfare at det ikkje e meg det komme an på, men om eg e villig te å bli brukt av Gud! Faktisk: jo mer avhengig eg e av at Gud gripe inn, jo mer kan Gud bruke meg, fordi då lar eg han gjør det, i stedet for at eg prøve å gjør det sjøl.
2.kor 12,10: For når jeg er svak, da er jeg sterk.

Ein aen ting e følelsen av at Gud e nær. Eg har lett for å være heilt på topp me Gud mens eg e på sånt som Soul me mange andre kristne og bra lovsang og talere som utfordre og oppmuntre og masse så skjer og inntrykk overalt.
Så komme eg hjem. Då blir det skikkelig nedtur...
Men nå har eg endelig fått inn at Gud e like nær uansett kor eg e, og ka eg føle. Eller, eg har jo visst det før, men nå e d flytte fra håve te hjerte ;-)
Faktisk vil han ALLTID vær me meg. For evig. Det e ganske lenge det, vil eg sei...


Halleluja! Pris Herren, for han er god,
hans miskunn varer til evig tid!
Hvem kan regne opp Herrens storverk
og prise ham for alt han har gjort? Sal 106, 1-2




3 Comments:

  • Så bra å lese Laila! Det er riktig som du sier at en side av troen er at vi kan ha endeløs TILLIT til at Gud er hvem Han sier Han er, og at Han gjør hva Han sier Han gjør i Guds Ord.

    Visste forresten ikke at du hadde blogg...jeg må linke dere Tryggheimere...

    By Blogger Thomas Wilhelmsen, at august 20, 2005 12:29 p.m.  

  • hei,hei Laila! kjempe og hørra dine opplevelser med Gud! E så glad eg blei kjent med deg! ..ein flotte bibelsamling i dag! Glad i deg! God Bless :)

    By Blogger Stine, at august 23, 2005 4:20 p.m.  

  • Har ikkje vert inne før nå... Veldi kjekt å lesa:-)Soul va utroli bra!!! Har fonne sånn skoledagbok t deg, komme bort me an i dag eller i mårå!
    Gla i deg, klem!!!

    By Blogger Susanne, at august 24, 2005 6:53 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home