En god gjest kommer ubuden

onsdag, februar 15, 2006

Ja ka ska eg skrive ...

Nå e d visst på tide me ein ny post blir eg fortalt. Men eg har ikkje någe fornuftig å skrive om...
Kan jo sei at eg går å vente på å få vite om eg får plass på DTS i Skien ... For de som ikkje vett ka d e, så står d for DisippelTreningsSkole, og det e Ungdom i Oppdrag som drive det.

Forrige uke kom det ein fra Universitetet te skolen og snakte om alle ingeniør utdannelsene de har der... Alle seie at det e veldig lurt og bra å bli det for det trenge Norge, og du e sikra jobb og god lønn. Så kanskje eg ska satse på ingeniør då... men egentlig fikk eg ikkje lyst i det heile tatt å begynne å studere... Eg tror ikkje eg vil bli større eg... Kunne godt vore 18 resten av livet... Eller nei, for då måtte eg jo dø før eg va 19,... Nei me skulle få vært unger litt lenger syns eg!!

Idag hadde me trafikkdag på Tryggheim, og då va d ein så hadde vore me i ei bilulykke så fortalte kossen det va. Ulykkå skjedde når han va ungdom, og førte te at to personer blei drept. Av de va det ein god kamerat. Og det va han som fortalte sin skyld at de kræsja fordi han ikkje holdt fartsgrenså... Det må være heilt grusomt! Han hadde sotte i fengsel for det og, i ett år, men den verste straffå va skyldfølelsen som han fremdeles sleit me... Ettepå følte eg nesten eg hadde vore i begravelse... Eg ska virkelig gå inn for å kjøre merr forsiktig!

Det va vel alt eg kom på å skrive om nå... Nå ska det ikkje gå så lenge te neste post (kanskje...)

9 Comments:

  • Jaja, du er bedre enn meg til å skrive om ingen ting! Det ska du ha!!
    Jeg anbefaler deg bare å begynne på universitet hvis du er motivert, en del av ingeniørfaga er ganske tung. Og andre er nesten litt for greie. Jaja, du får spørre meg om data/elekto hvis du lurer på noe der. Det er tre jenter og 150 gutter eller no sånt!

    By Blogger HMM, at februar 16, 2006 9:33 p.m.  

  • Nå har eg sendt referansene!!!! Endeligt seie vel du;) Eg har tilogmed sendt mine egne søknadspapirer t acta, å eg e flink;)

    By Blogger Susanne, at februar 18, 2006 4:09 p.m.  

  • Så bra, Susanne!! Du e veldig finke!!

    Kanskje eg blir mer motivert te å begynne å studere ette et år på DTS? Eller kanskje ikkje...
    Time will show...

    By Blogger Laila, at februar 19, 2006 8:58 p.m.  

  • Du kan bli taxi sjåfør! Eg trenge ihvertfall kyss, eg tror d egentligt skrivest skyss, eller syss. For å ver heilt erlige så vett eg kje. Kor gammal e d eg e?

    By Anonymous Anonym, at februar 19, 2006 11:20 p.m.  

  • Hehe tror ikkje eg ska bli d... kan jo ver din private når du trenge skyss ;)

    By Blogger Laila, at februar 23, 2006 11:02 a.m.  

  • Heihei!:) Eg tenkte bare eg måtte sei t deg at du ikkje må tru at me e sinte på deg eller någen andre i styret pga. det der russeavis-navnet, sjøl om det kanskje konne virka som om me va litt sinte i går på togturen;) Dåkke gjer ein knallbra jobb i det russastyret!!!

    Eg vil helle ikkje bli større, konne godt tenkt meg å gått på vgs i någen år t, sånn at eg sleppe å ta någen store valg om ka eg ska studera og ikkje...:) det e derfor det e så greit m folkehøgskula/bibelskula, me kan utsetta det littegranna t.

    Ha ein nydelige vinterferie!!:)

    By Blogger Ragnhild, at februar 25, 2006 9:33 a.m.  

  • Laila..Eg savne deg virkelig nå! Kossen har du det? See you soon:P Ikkje lenge te Torsdag!

    By Blogger Stine, at februar 28, 2006 6:50 p.m.  

  • Eg glede meg te torsdag eg og :) Nå e det faktisk mars allerede... tiå går fort!!

    By Blogger Laila, at mars 01, 2006 12:05 a.m.  

  • På tide med ny post igjen nå:P

    By Blogger HMM, at mars 03, 2006 5:40 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home