En god gjest kommer ubuden

mandag, februar 05, 2007

Bilder fra Finland


Her e heile Finland teamet: Kati (som oversatte for oss), Adrian, Tuva Linn, Melissa, Hanne, meg, Eirik, Andreas og Lise.



Ungene i ein av barneklubbene me va på ville ha autografen av oss :)





Ein dag va me ute å rente på akebrett :)



Og der va det ein ruinkirke.



I Finland trengs energi (og sjokoladen e billigere der!) (Og eg har forresten slutta me å ikkje spise godteri...)






Oppsummere det eg opplevde me Gud i Finland :-D



Lise og Adrina på båten. Me har det kje merr gøy enn me lage sjøl ;)

15 Comments:

  • D e vel knapt nok den akingen kan kallas akebrett. Pingle rompe brett syns eg.

    Men ellers va alt bra.

    By Anonymous Anonym, at februar 05, 2007 10:09 p.m.  

  • Me hadde faktisk akebrett, og kjelke, og snowskateboard, og miniski. Men de blei bare ikkje me på bildet...

    By Blogger Laila, at februar 06, 2007 8:58 p.m.  

  • Men då telle d ikkje

    By Anonymous Anonym, at februar 07, 2007 8:34 p.m.  

  • E syns di derre akebrettan va sinnsykt macho!

    Finland verka interessant...Finn du ut ka som e den finske hemmeligheten - mæ tanke på at di prester så mykje beire enn nordmenn (flest) i skolesammenheng (finnes dog unntak)? Hehe

    By Blogger Nordlands Trompet, at februar 07, 2007 11:25 p.m.  

  • Magnus: Du regne deg som et unntak regne eg me? (du e vel det...)
    Eg tror hemmeligheten e lærerene. For eg spurte de, og de sa at utdanningen ve bedre i Finland. Og så har de mye mye merr frihet der! Me fikk lov å sei ka me ville (kall det gjerne preking) når me hade timene. Mens i Norge får folk knapt sei ka de tror på på skolen...

    By Anonymous Anonym, at februar 10, 2007 5:17 p.m.  

  • Se ein kommentar! Hurra! Konge å ver har i Skien me deg, koselig fengsel:)

    Gla i deg, stor klem fra meg:)

    By Blogger Susanne, at februar 10, 2007 7:23 p.m.  

  • Så gøy å sjå bilda frå din mini-outreach:) Eg he nå fått t dataen å tru at alt e som d sga nå:) D va kje lyd på an før just nå!! D va noe som mangla, så eg prata me Sverre, pappas venn, i 40 min for å få d fiksa:/ Men eg leve ennå:):) Å nå kan eg høyra sangen eg fekk av deg:)

    By Blogger Maria den lattermilde, at februar 10, 2007 10:57 p.m.  

  • så moro å sjå bilda frå Finland:) Eg he prata me pappa sin kamerat i 40 min for å fiksa lyden på dataen min å d jekk t slutt:)
    Å nå må eg bare gå t sengs alså!! KGID!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    By Blogger Maria den lattermilde, at februar 10, 2007 10:59 p.m.  

  • Det heter fakta om finland, ikke bilder fra finland.
    Har du allerede glemt din norsk??

    By Blogger HMM, at februar 12, 2007 4:30 p.m.  

  • Hmm men eg har ikkje lest den bokå, for den va så kjedelig...
    Og et bilde seie merr enn tusen ord. :)

    By Blogger Laila, at februar 12, 2007 10:02 p.m.  

  • Ikke var du på Nyttårsleir på Grimerud heller kan jeg se (faktisk bare av dine ord)

    By Blogger HMM, at februar 15, 2007 11:47 a.m.  

  • Hmm, ka meine du me det? Men eg va ikkje det, det va jo rett :)

    By Blogger Laila, at februar 16, 2007 12:12 p.m.  

  • E veit ikkje ka e ska regn me som... Unntak eller ikkje, kem bryr seg? Førresten, ka du regna d som? :)

    By Blogger Nordlands Trompet, at februar 17, 2007 12:16 a.m.  

  • Eg e vel ikkje et unntak. Men eg meine den norske skolen legge for mye vekt på å hjelpe de som ikkje klare seg så bra på skolen, mens de som klare seg bra egentligh får det ganske avslappende. Eg syns de kunne fått litt merr utfordringer....

    By Blogger Laila, at februar 22, 2007 3:33 p.m.  

  • Du, nå syns eg at d e på tide me ein oppdatering her!!!
    (og forresten, ka ti e du hjemma i Stavanger igjen?)

    Klem:)

    By Blogger Susanne, at februar 22, 2007 6:07 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home